Bright Green Gaijin Pants

I'm in Japan! How now, brown cow?

Wednesday, April 27, 2005

Work, Work, Work

The end of the semester approaches, and we have lost one DA. He's come down with diabetes, and is no longer in school, much less working. At first it just seemed like he had a cold, but he got sicker with time. Then, one day, he came over to Nerland to ask one of the other DA's to take his shift and collapsed while he was in the middle of asking. He spent almost 20 hours on a couch in the lounge, and then he went to the hospital and was told he has diabetes. We are not getting a new DA before semester ends, so we all get to cover the extra shifts. More hours means more money, but we don't get overtime pay -- just extra pay at the same rate. Is that legal?

The same thing in Japanese:

今 学期は終わっていきますが、DAの一人が止めました。とうにょうびょうで病気になってしまいましたし、学校と仕事をやめてしまいました。初めにかぜをひ いているようだったけど、週間とともにもっと病気になりました。ある日、ナーランドに他のDAにこうたいをまかせてもらえないと聞きにきたけど、聞きなが らついえました。ロビーにソファーでほとんど20時間いました。それから、病院でとうにょうびょうで病気だと言わせました。今学期の終わりまで新しいDA をもらいませんし、みんあにかれこうたいをまかせまっています。もっとこうたいの意味はもっとお金だけど、ぎんきょうてあてをもらえません。こうていきゅ うだけです。いほうこういじゃないの?

1 Comments:

At 5/16/2005 04:01:00 AM, Anonymous Anonymous said...

I don't know if that is or not. You could try here http://jobsearchtech.about.com/od/labor_laws_2/a/overtime_law.htm

Do you work a full 40 hours? If not then you're not getting overtime until you do. After the 40 hour mark I am sure you are entiteled to overtime.

 

Post a Comment

<< Home