Bright Green Gaijin Pants

I'm in Japan! How now, brown cow?

Sunday, March 27, 2005

Speech Contest

Starting last year, the Foreign Language departments of UAA and UAF arranged a Japan Day celebration together. It's a one-day event with martial arts and taiko drumming demonstrations, as well as showcases of various other aspects of Japanese culture. The main event, however, is the speech contest. Students of the Japanese language write and present speeches which are then judged. Prizes are awarded at the end of the day by people like the Consul-General of the Japanese Embassy.

Last year, I didn't participate in the speech contest, though I did go to watch. This year, I participated in the Intermediate division. And won. o_O It surprised the crap out of me. I was up against people who'd been in the Japanese immersion program at Sand Lake Elementary and people with Japanese mothers who'd grown up hearing it, and I won. I'd thought I had a chance at 2nd or 3rd place, so when they were announced and my name wasn't spoken, I just sighed and accepted that I hadn't placed. Then they announced me as the winner. My Japanese teacher told me that a UAF student won 1st place for the Intermediate category last year, too.

I'm still surprised.

The same thing in Japanese(batteries not included):

去年、アラスカ大学のアンカレッジとフェアバンクスのキャンパスの外国語学部は一緒に日本日のしゅくてんを初めにアレンジしました。一日にぶどうとたいこ のデモンストレーションがあって、日本のぶんかのようそうのショーケースもありました。でも、メーンエベントはスピーチ•コンテストでちた。日本語の学生 はスピーチを書いてかたりかけまして、スピーチはさぶきました。日が終わっている時に、日本の大使館のそうりょうじのようなひとはちょうをさずかりまし た。

去年、私はスピーチ•コンテストにたずさわりませんでしたが、見に行きました。今年、ちゅうきゅうのコンテストにたずさわりました。そして、かちました。  o_O とてもびっくりしていました。サンド•レイク小学校の日本ぼつにゅうの学生と日本人のお母さんがある学生とあらそいまして、かちました。にとう しょうまでかちますかもちれないと思っていましたから、そのしょうをさぶかりた時に、私はたんせいしてアクセプトしました。それから、私のしょうをさずか りました。私の日本語の先生は私に去年フェアバンクスの学生もちゅうきゅうのちょうをうけましたと教えました。

今まで、びっくりしています。

1 Comments:

At 4/01/2005 05:21:00 AM, Anonymous Anonymous said...

That's great! I am really happy to hear that, and you were kind of worried too. I kinda wished I didn't already have plans. It would have been nice to see you compete. In any rate hang out with you a bit longer. Anyway, congrats. :)

 

Post a Comment

<< Home