Bright Green Gaijin Pants

I'm in Japan! How now, brown cow?

Thursday, April 07, 2005

Carmen / Arcades

UAF's performances of the opera Carmen are finished. The soloists were fantastic, we of the chorus didn't do too badly, and I have time to do homework again. I didn't really like Carmen at first, but now that I've spend so much time on it I've fallen in love with it.

I was reading my latest Nintendo Power magazine today, and thought that Japanese arcades are so much cooler than our own. Dance Dance Revolution, Beatmania, Guitaroo Man and the like ate all Japanese. Now, Namco and Nintendo are making a sit-down, 4-player arcade version of Mariokart. The fact that it isn't coming to America made me sad until I realized that when I go to Japan I'll have full access to Japanese arcades. Huzzah!

The same thing in Japanese:

UAFの楽劇のカーメンは終わりました。どくそうしゃはすごかって、がっしょうだんの私たちはよくできまして、私は宿題をできる時間があります。はじめに、カーメンがあまり好きじゃなかったが、何度も週間にがんばりましたから、好きになってきました。

今日、最後のNintendo力の雑誌を読んでいる時、「アメリカのゲームセンターより日本のゲームセンターのほうがかっこういい」だと思っていました。 Dance Dance RevolutionやBeatmaniaやギタルマンは全部日本のゲームです。今、ナムコとNintendoはゲームセンターで4人の座ってできるス パーマリオカートのゲームを作っています。アメリカに来ないのお知らせは私をさびしくならせたが、「日本に行った時に、日本のゲームセンターにいつでもに 行ける」と思うのはうれしいです。よかった!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home